Salgın baskı sektörünün yaratıcılığını artırdı
Salgın baskı sektörünün yaratıcılığını artırdı…
Covid salgını sektörlerin iş yapma biçimini de değiştirdi. Türkiye’de 9 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olan baskı ve endüstriyel reklamcılık sektörü de değişim yaşadı. Bu dönemde baskı sektörü, pandemi yönlendirmeleri, dezenfektan stantları, koruyucu bariyerler gibi yaratıcı çözümlerle hem Türkiye’yi hem de kendi büyüklüğünü korudu.
Koronavirüs pandemisi sadece çalışma şeklini değiştirmekle kalmıyor, aynı zamanda sektörleri işlerine farklı açıdan bakmaya zorluyor. Türkiye’de 9 milyar doları aşan büyüklüğe sahip endüstriyel reklamcılık ve baskı sektöründe salgın nedeniyle değişim yaşıyor. Salgından önce konserler, toplu etkinlikler, eğlence sektörü, konaklama ve açık hava reklamcılığıyla büyüyen sektör, şimdi Koronavirüs uyarıları içeren tabela ve işaretlerin yanı sıra yaratıcılığın sınırlarını zorlayan ambalaj ve baskı çözümleriyle sektöre canlılık kazandırıyor. Sektör son 1 yılda yaptığı yeniliklerle büyüklüğünü korumayı başardı.
Avrasya Bölgesi’nin en büyük endüstriyel reklam ve baskı dünyası buluşması olan FESPA Eurasia salgının baskı endüstrisi pazarları üzerindeki etkisini ve ileride ne olacağını değerlendirdi: